AUSTRALIA DAY



Tjenis!! Inget regn idag! .. eller lite dugg ibland bara.. Allt jag ager har kanns bara sa javla fuktigt hela tiden sa tyckte inte att jag hade ngt pa mig imorse :p Carro bestamde sig for att lagga sig pa beachen efter frukosten och jag bytte om till ett battre humor och tog mig ut pa en liten pw/hiking! Det forsta jag markte nar humoret hade blivit battre var att simkortet strulade sa jag var tvungen att radera allt som fanns pa det (fast det stod att det var tomt) & gora en typ "fil rengoring". Efter det borjade det funka igen som tur var, synd bara att jag blev av med typ 2 dagars bilder fran Sydney. Jag tog mig iaf till "the light house" & vagen dit var blandad terrang. Gick dar for mig sjalv och undrade verkligen vad for slags djur som lurade har runt mig haha. Forst sag jag typ en varan liknande stor odla.. Foljt av en ORM(fast na hade ben & da ska de tydliga va ofarliga) men den sag verkligen ut som en orm fast med sma sma ben skit acklig haha fick hoppa over den for att komma vidare! Sen sag jag en wallaby (typ litenliten kanguru) det var lite gulligare att fota! Kan tyvarr inte fa in nagra bilder har.. Sitter hos indie travel hos Samantha som hjalpte oss med biljetterna igar. Far passa pa att skriva av mig lite nar det ar gratis & man inte kanner sig stressad av att internet tiden gar!

Ibland kan man inte ra for att tanka pa vad man vill gora nar man kommer hem. Vi har redan varit borta i 52 dagar(?) sa tiden gar snabbt..... Ibland tanker jag pa om man ska ta tbx sitt "gamla liv" som stavades fotboll & borja lira igen! Sen tanker jag pa all min fritid jag fick nar jag slutade. Pratade precis om det med Samantha ocksa(som spelade i dalhem). Det ar helt sjukt hur fri man ar & man marker verkligen hur mycket annat det finns an att bara spela fotboll for det var ju verkligen det man gjorde i c:a 15 ar.. man spelade bara fotboll. Saknar det som fan, men skulle sakna fritiden mer om jag borjade i think.

Kollade igenom hennes bilder lite snabbt pa face fran nar hon var i afrika! Alltsa hon ar 89:a och har hunnit gora sa JAVLA MYCKET under 2 ar sa det ar helt sjukt! Som jag sa - hej mitt namn ar Linn och jag jobbade pa intersport i 2 ar for att ta mig hit! Hahah hon satt och pratade pa i 180 i c:a 10min for att forsoka gora hennes 2 senaste ar sa kort som mojligt! Snacka om att ta vara pa tiden!! Iaf! Tillbaks till Afrika! Hon hade besokt de omradena jag ar sugen pa som, Tanzania osv.. Precis innan jag satte mig pa planet hit sa sag jag ngt volontar jobb dar. Micke taggad infor Afrika eller? haha

Det sjuka med att vara borta ar att hur lange man an ar borta fran Sverige sa star ju livet hemma stilla. Som sagt folk brakar med samma personer, ligger med samma personer, umgas med samma personer osv osv.. Visst att jag kan langta hem, langtar efter min fina pojkvan, mina underbara kompisar/familj & mina alsklings hundar! Men sjalva livet dar, kan inte bara hela Sverige borja slappa loss lite(las,mycket).

Skitsamma! haha nar man val borjar skriva kan man ju skriva hur langt som helst! Och jag vet att det ar skit trakigt att lasa ett inlagg utan bilder! haha. Det ar iaf som sagt Australia Day har idag! Tydligen fler folk som dricker da an vad det ar pa nyar! Firar vi ens var nationaldag hemma? Svar ja-bussarna flaggar! Typ det..

Hoppas det ar bra hemma iaf! ;) Nu ska jag njuta for snart ar man tbx i vardagen igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Borta bra men hemma bäst !! Gammalt ordspråk. Kram pappa. ps du är duktig att skriva

2012-01-26 @ 10:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0