different ways to live life

Man lever bara EN gång. Vissa skiter i vad man borde göra och endast gör det som känns rätt för nuet. Tänker aldrig på konsekvenserna utan bara tar dagarna som dom kommer.  Testar olika typer av droger, dricker i mängder, festar flera dagar i veckan, hamnar i bråk, hamnar i registret, får slut på pengar & då hittar man något jobb så man får in pengar igen. Därefter fortsätter man leva i nuet tills pengarna är slut osv.. Jag ser varken något rätt el fel sätt att leva livet på. Så länge man inte lever livet genom att skada andra så tycker jag att man ska göra det man känner för. Man lever bara EN gång. Varför ska man hitta ett fast jobb och jobba 5 dagar i veckan tills man går i pension? Varför säger man passa på att leva livet nu medan du är ung? Så länge man kan ta hand om sig själv & sin familj så borde man göra exakt det man känner för att göra. Mitt motto är och kommer alltid att vara - allt löser sig.
Jag kommer nog alltid vara den jag är nu som gärna väljer träning före alkohol & som hellre sparar än slösar. Jag kommer vara lika nyfiken på världen som jag är idag vilket betyder att jag alltid kommer vara i behov av att resa & uppleva nya platser. Skulle vilja bli lite friare med den önskan & kunna uppleva mer än jag förväntar mig.


Förresten så drömde jag en dröm som gjorde att jag vaknade upp med ett leende. Skulle heja på mitt gamla lag som hade en viktig match framför sig då min vän Finen kommer fram till mig och frågar om jag kunde vara en ängel och ställa upp som målvakt då deras var sjuk. Jag skrattade och svarade- du om någon vet hur dålig jag är på att stå i mål! Så hon vände sig om, gick till tränaren och sa- Om någon ställer sig i målet ställer Linn upp och tar hennes plats på planen. Den glädjen att få hjälpa laget var helt amazing.



Löpningen gick bra, sprang 1min snabbare än vad jag brukar. Nu ska jag träna mage & armar. Senare idag ska jag hoooka upp min fina vän Elin och dra in en sväng till staden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint skrivet ! Love you. Pappa

2011-07-05 @ 18:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0