vad kommer det bli av lilla mig

igår pratade jag & mami lite om att söka in till polishögskolan , jag är dock bara 19 snart 20 år men skadar ju inte att söka... men sen kom vi på att jag nog inte är tillräckligt mogen ännu :p att jaga & gripa en brottslig eller liknande skulle jag nog kunna lära mig att hantera men att sedan förhöra dom?! haha njae fast man går ju i skolan för att bli en polis så vafan ;) drömde ju typ mardrömmar flera dagar efter att jag var med mamma och bytte lås i en mord lägenhet . .  Var ju faktiskt bara 17 år då så är väll ändå inte så konstigt kanske? Skulle tycka det var hemskt nu också men då var jag ju faktiskt inte beredd på det jag såg.. Nånstans så tror jag ändå att man lär sig , det blir ju ens yrke att "kolla" på blod & döda människor ... men det får nog vänta 1 eller 2 år kanske 3 år till iaf :p

Eller om jag skulle ta och bli brandman(kvinna)? jobba på en station tillsammans med ett gäng sköna grabbar? Träna varje dag, gymma, simma eller spela innebandy ;p ? Dock tycker nog min far det första valet .. Men att rökdyka efter livshotande och svårt brännskadade människor behöver ju inte bara vara hemskt? Ser ändå framför mig om vilken kick man får av att veta att det faktiskt finns folk där inne som dör om jag inte får ut dom? tror inte att man hinner tänka så mkt på hur de ser ut, man tänker nog bara på att få ut dom så snabbt som möjligt så att de får den hjälp de behöver.
Ser en nackdel med detta yrke, det är mina andningsbesvär.... kanske inte så bra ändå?

Sen har vi det här med att jag älskar djur! Skulle vilja att alla djur mår bra =) Så varför inte veterinär? Men är man taggad för att sätta igång med en utbilgning på hmm 5,5 år troor jag om jag inte minns helst fel.. Synd när man efter 2-3 år ändrar sig?? Man kanske verkligen måste brinna för att bli det för att orka? Eller så blir man jätte motiverad när man väl bestämt sig? Att sticka kniven i ett djur.... hmm... också något man lär sig under utbildningen =) Fatta när man kommer ut och berättar för matten/hussen att deras lilla v ovve eller ungens lilla råtta mår bra haha .. Eller de gångerna då det inte går att göra något? Då man måste klara av att säga att jag inte kunde rädda hunden? usch... 
Men det här alternativet är nog ändå det som ger bäst betalt ;)

jajaja tills man verkligen bestämt sig så funderar jag lite på att höra med Vicki om vilken utbildning hon skulle rekommendera till att bli personlig tränare (; tror ändå att jag skulle passa som det , se till så att människorna rör på fläsket och gör som man säger! hihihohohamohah GRRR




hihi 2007 när jag jobbade lite på mamis jobb som kriminaltekniker ;)


sa jag att jag har så jvla ONT i hela kroppen !!! kan inte gå för trappor damn och mina armar bara dunkilidunkar !


Kommentarer
Postat av: Bettan

Jag vill bli polis! Men måste fixa det där jäävla körkortet! Suck..

2009-12-09 @ 22:24:09
Postat av: linn

haha jaa bara att kriga (: lutar nog åt de håller för mig me =)

2009-12-10 @ 11:06:35
Postat av: Bettan

Haha, vi kanske möts på vägen :)

2009-12-10 @ 23:20:46
Postat av: linn

haha ja :)

2009-12-11 @ 08:49:45
URL: http://linnlissel.blogg.se/
Postat av: Stina

Snuuuut

2009-12-12 @ 22:55:23
Postat av: linn

älskar dig me <3

2009-12-14 @ 16:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0