så sjukt trött på all snö

..okej idag började vi diskutera om det finns fler sandkorn i världen än vattendroppar i världens alla hav.. ? efter att vi aldrig kunde bestämma oss för vad vi trodde på eftersom att det är en jäääävla massa vatten men ändå en jäkla massa sand så skickade vi frågan till 118 800(?) rätta mig om jag har fel..

svar:
Vi har tidigare uppskattat att det finns c:a 13,6 triljoner vattendroppar i haven och ungefär 330 sentiljoner sandkorn. Det vill säga betydligt fler sandkorn.

Skönt att man fick svar på det! ..annars hade jag inte kunnat sluta att klura på det



annars då.. kirrade naglarna som sagt, blev franskt fast med en knall rosa kant, köpte även en bok innan som heter att läsa tankar, blev tipsad om den av en i mitt lag haha den verkar intressant så vi får väll se ;)
Kom hem från idrotten för ett litet tag sedan, har slängt i mig lite käk och om c:a 1h ska jag vidare mot bosön för bollträning! ..nu ska jag kila iväg och slå lite på boxningsäcken haha geek :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0